Translate

28 december 2013

Synbortfall och migrän

Jag hade mycket migrän förr. Ofta förknippad med stress och spänningar i kroppen. Med åldern har det där försvunnit nästan och därför blir jag förvånad när det dyker upp. Som idag.

Jag får sällan huvudvärken direkt utan det börjar med att jag får synbortfall. Små blixtar som stör synfältet och som det tar ett tag att förstå vad det är. Det känns ungefär som när man råkat titta på solen eller fått en kamerablixt i ögat. Det är svårt att förklara men det är jäkligt obehagligt.

Foto:Google

Men när det händer gäller det att vara snabb. Då måste jag fort som attan peta i mig värktabletter och lägga mig och blunda. Har jag tur så slipper jag få huvudvärken efteråt. Har jag otur kommer migränhuvudvärken som ett brev på posten och stannar kvar och inget annat än djup sömn hjälper.

Idag hann jag. Men det jag inte slipper är ett lätt illamående efteråt. Nu ska jag vila lite till.

Här kan ni läsa om synbortfall (LÄNK)


Dela gärna min blogg om du tror att nån du känner vill läsa.
Gilla Inifrån och ut på Facebook HÄR (LÄNK)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar